Έξυπνες Πόλεις - Δράση 2.6.1 Έξυπνη πλατφόρμα υποδοχής, διαχείρισης και διεκπεραίωσης αιτημάτων πολιτών και επιχειρήσεων, από άκρο σε άκρο ψηφιακά

Εκτύπωση

Κοινωνικός Διαμοιρασμός:

Ένας από τους βασικούς στόχους της Ευρωπαϊκής και της Εθνικής Στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δημόσιων φορέων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο είναι η ικανοποίηση της αρχής “digital first” (πρωτίστως ή από άκρο σε άκρο ψηφιακά), σύμφωνα με την οποία ένας δημόσιος φορέας θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα σε συναλλασσόμενους πολίτες και επιχειρήσεις, να επικοινωνούν και να υποβάλουν αιτήσεις, αιτήματα, πληρωμές, και να αλληλεπιδρούν με τις υπηρεσίες του δήμου με αποκλειστικά ψηφιακό τρόπο και από την άλλη ο δημόσιος φορέας να διεκπεραιώνει την κάθε υπόθεση των συναλλασσομένων αποκλειστικά ψηφιακά, χωρίς τη χρήση έντυπων μέσων και υπογραφών.

Κατά το παρελθόν ο Δήμος Λαρισαίων μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών έχει καλύψει έδαφος στην ψηφιακή εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Ήδη λειτουργεί εφαρμογή για φορητές συσκευές, μέσω της οποίας, οι κάτοικοι της πόλης μπορούν να υποβάλουν αιτήματα για την διευθέτηση ζητημάτων καθημερινότητας (π.χ. θέματα καθαριότητας και σκουπιδιών, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, θέματα ηλεκτροφωτισμού κ.α., μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν την δημοτική συνδρομή), ενώ έχει αναπτυχθεί και λειτουργεί ψηφιακή πλατφόρμα eLocalGovernment, μέσω της οποίας παρέχονται άνω των 30 Ψηφιακές Υπηρεσίες που αφορούν μερικώς υποθέσεις των Τμημάτων: Εσόδων, Ταμείου, Δημοτικής Κατάστασης, Ληξιαρχείου, Αστυνόμευσης, Προσωπικού. Ωστόσο, και παρά την προσπάθεια να παρέχονται ψηφιακά προς τους πολίτες, κεντρικά μέσω του gov.gr, ψηφιακές υπηρεσίες που καλύπτονται με ενιαίο τρόπο για όλους τους δήμους της χώρας, μέσω μείζονων πληροφοριακών συστημάτων (λ.χ. ΠΣ Μητρώου Πολιτών) και την προσπάθεια της ΚΕΔΕ με την δημιουργία του GovHub (πλατφόρμα διαλειτουργικότητας), ένας σημαντικός αριθμός από συναλλαγές (~300) δεν καλύπτεται ακόμα ψηφιακά ενώ και αυτές που αναφέρεται ότι παρέχονται προς τους πολίτες ψηφιακά, παρέχονται μερικώς ψηφιακά και όχι από άκρο σε άκρο, είτε για την εξυπηρέτηση/διεκπεραίωσή τους εσωτερικά, είτε/και από τους πολίτες-επιχειρήσεις, και δεν ικανοποιείται έτσι αρχή του «digital only» που έχει τεθεί ως στόχος της στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΟΤΑ και την μετάβαση στην έξυπνη πόλη.

Θα πρέπει η Έξυπνη Πλατφόρμα υποδοχής, διαχείρισης και διεκπεραίωσης αιτημάτων πολιτών και επιχειρήσεων, από άκρο σ’ άκρο ψηφιακά να είναι cloud based και να παρέχει κατάλληλη προγραμματιστική διεπαφή (API) ώστε να διαλειτουργεί με όλες τις σχετιζόμενες εφαρμογές έξυπνης πόλης του Δήμου Λαρισαίων. Με τον τρόπο, αυτό θα επιτευχθεί παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους πολίτες με στόχο την βέλτιστη εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών τους αναφορικά με το δήμο, από άκρο σε άκρο ψηφιακά.

Η δράση είναι στο στάδιο υλοποίησης.